Business model innovation (BMI) has emerged as a vital determinant for the organization’s success and survival. This study explores the external (technological turbulence and market dynamism) and internal (knowledge management culture and inbound open innovation) antecedents of BMI and its effect on firm performance on a sample of high-tech companies from Poland (n=160). We find that external antecedents and inbound open innovation are positively related to BMI and that BMI positively affects company performance. This study contributes to the extant literature by emphasizing the role of organizational propensity to conduct open innovation, revealed by building strong ties with external parties and relying on their innovation through proactive search for external ideas, technological knowledge, and products.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00