The paper discusses some aspects of the transport industry’s impact on the process of globalization in the world economy. Emphasis is put on the emerging new trends in that area, and in particular on the reverse globalization frequently referred to as “de-globalization”.
While the latter concept provides ground for controversy, it seems that it has become visible in the number of trades and in particular in food trades which engage a considerable portion of the world transport system’s carrying capacity.
Moving back to local production of food, one of many areas where the process of de-globalization appears to have started, might liberate vast reserves of transport capacity worldwide while, simultaneously, it will contribute to the reduction of transport-generated pollution. Arguments for such a solution are raised in the paper as is the necessity for more in-depth analysis in this field.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00