Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Policy – Driven Professionalism in the Education Workforce: England 2004–2010

Tytuł:
Policy – Driven Professionalism in the Education Workforce: England 2004–2010
Autorzy:
Hordern, Jim
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/50387396.pdf
Data publikacji:
2012-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
professionalism
education policy
workforce development
Źródło:
The New Educational Review; 2012, 27; 110-118
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In England over the period 2004–2010 there was significant change in the education and training for those working with children and young people to meet policy objectives. This article aims to briefly outline some of the impacts for ‘associate professionals’ who were working in educational settings during this period, and to discuss how these changes may influence their professional status in the longer term. In addition, the article seeks to draw attention to the ways in which policy can reinforce or undermine workforce professionalism, and the variable resources that professions may have to manage these processes. The intention is to provide an insight into processes in one European country that may be of interest to other countries where reform to the organisation of care and education for children may be in development, for example through the development of pre-school infrastructure to meet policy and labour market objectives (i.e. ‘Program MALUCH’ in Poland), as outlined by the Polish Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (2011).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies