Selected methods of constructing special inserts in the transition zones between the embankment of the railway track
and the engineering object (bridge, viaduct, or culvert) were discussed. The purpose of mounting the designed inserts
is to eliminate the so-called threshold effect, i.e. continuously creating a mild change in the stiffness of the ground
under the track. In addition to the solutions presented in practice, attention was also paid to projects developed by the
authors of this article. T
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00