In the times of relativism, cultural crisis and nihilism the subject of values, particularly noetic values, has become more important. The issues which are discussed in this article find their sources in existential analysis (Frankl, Popielski) and in axiology, thus it is in the area of existential pedagogy research and axiological pedagogy.
Presentation of a noetic dimension of family value and the need towards noetic values orientation in the educational process is not only the answer to the consumerism syndrome and instant culture, but it is also an opportunity to educate mature, transcendenting and fulfilled human beings.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00