The article deals with two Ukrainian author’s schools viewed at a comparative angle. The famous educationalists Vasyl Sukhomlynsky and Oleksandr Zakharenko were the authors of those systems realized in the villages of Pavlysh (Sukhomlynsky) and Sakhnivka (Zakharenko). The author compares the educationalists’ biographies and their background and makes a conclusion on the basis of their belonging to the families of intelligence with strong traditions.
The author compares their ideas of the role of work in education, the
school authonomy, the role of the community in school life, the partnership of the school and the family, and special elements of the school environment. Some peculiar features of the rural schools have also been taken into account. The author’s thoughts as to the way the authors’ ideas may be introduced and developed in modern Ukrainian schools have been expressed in the conclusions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00