Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polityka konsumencka – źródła, pojęcie i narzędzia

Tytuł:
Polityka konsumencka – źródła, pojęcie i narzędzia
Consumer Policy-Sources, Concept and Tools
Autorzy:
Lissowska, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/500074.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
rynki konsumenckie
polityka konsumencka
asymetria informacji
ekonomia behawioralna
consumer markets
consumer policy
asymmetry of information
behavioural economics
Źródło:
Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH; 2011, 85 :Polityka gospodarcza w świetle kryzysowych doświadczeń; 49-76
0866-9503
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Opracowanie przedstawia podstawy teoretyczne polityki konsumenckiej, a mianowicie niedoskonałość konkurencji, asymetrię informacyjną, występowanie kosztów transakcyjnych i nierówności partnerów umów konsumenckich oraz wady podejmowania decyzji przez samych konsumentów. Dodatkowym argumentem za prowadzeniem polityki konsumenckiej są szybkie zmiany na rynkach konsumenckich, w następstwie deregulacji i globalizacji. Rozszerzają one możliwości wyboru przez konsumentów, ale jednocześnie narażają ich na zwiększone ryzyko. Argumentem są także nielojalne praktyki handlowe, wykorzystujące decyzyjne ograniczenia konsumentów. Opracowanie zawiera ponadto przegląd narzędzi polityki konsumenckiej używanych w krajach OECD i sposobu ich dostosowania do konkretnych warunków społeczeństwa i gospodarki, w jakich mają być wykorzystywane. Przedstawia ono także wieloetapowy proces podejmowania decyzji związanych z reagowaniem na problemy pojawiające się na rynkach dóbr konsumpcyjnych.

The research paper presents the rudiments of consumer policy, i.e. imperfectness of competition, asymmetry of information, the occurance of transation costs and inequality of consumer agreements parties as well as weaknesses of taking decisions by consumers alone. Still another argument in favour of conducting consumer policy are fast changes in consumer markets resulting from deregulation and globalisation. The changes provide consumers with a possibility of wider choice, although –at the same time- they pose a larger risk to consumers. Disloyal trading practices that make use of restraints on consumer decisions are one more argument favouring the consumer policy. The paper also includes a review of consumer policy tools used in OECD countries and methods of their adjustment to specific social and economic conditions in which they are to be applied. The paper also presents a multi-stage process of making decisions concerning reacting to problems emerging in consumer goods markets.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies