Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conjoint jako metoda pomiaru preferencji odroczonych loterii – komunikat z badań

Tytuł:
Conjoint jako metoda pomiaru preferencji odroczonych loterii – komunikat z badań
Autorzy:
Czupryna, Marcin
Kubińska, Elżbieta
Markiewicz, Łukasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/494288.pdf
Data publikacji:
2014-12-15
Wydawca:
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Tematy:
analiza conjoint
efekt interakcji
dyskontowanie prawdopodobieństwa
dyskontowanie czasu
loterie odroczone
teoria pomiaru łącznego
Źródło:
Decyzje; 2014, 22; 71-100
1733-0092
2391-761X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem artykułu jest dyskusja zastosowań metody conjoint do badania preferencji odroczonych loterii. Omówiono jedną z pierwszych teorii z dziedziny psychologii matematycznej: teorię pomiaru łącznego. Następnie przedstawiono wywodzącą się z teorii pomiaru łącznego metodę analizy danych – analizę conjoint, która jest bardzo popularna głównie w badaniach marketingowych. Skupiono się na dwóch wersjach: klasycznej analizie conjoint (ang. Conjoint Value Analysis, CVA) oraz metodzie conjoint opartej na wyborach (ang. Choice-Based Conjoint, CBC). Wyniki badania wskazują, że zmiany w wymiarze prawdopodobieństwa wypłaty determinują wybór silniej niż zmiany w wymiarze odroczenia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies