This article argues that the legal institutions governing the operation of the Paris Opéra since its establishment in 1669 were not merely applied hierarchically from above. To some extent, performers participated in defining the legal terms of the Opéra’s business. Challenging the prevailing creative practice of the time, these performers deployed legal rhetoric particularly in resolving disputes relating to casting. Casting decisions proved particularly salient insofar as the combination of personal prestige and financial success at stake produced both professional competition and social conflict. After demonstrating the main principles at work behind performers’ challenges to the administrative and legal conditions of the Paris Opéra, this article presents a series of case studies that illustrate the ways in which performers attempted to use legal strategies to alter the institutional setting as it related to casting.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00