The aim of the paper is to present the evolution of papal social teaching on indigenous peoples’ rights from a historical perspective. It seems possible to distinguish various phases of the Catholic standpoint based on the factual, historical background: medieval challenges of infidel peoples, the Indian question during the colonization period, the impact of modernity: class struggle and the Catholic social teaching, and finally, the contemporary globalization era during the present pontificate of Pope Francis. The common threads of papal teaching concern, firstly, the evangelizing mission of the Church to bring faith to overseas peoples and, secondly, human rights of indigenous peoples. The human rights perspective is inextricably linked with the principle of self-determination, understood as the foundation of good governance.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00