Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sektor usług w gospodarce opartej na wiedzy – studium komparatystyczne

Tytuł:
Sektor usług w gospodarce opartej na wiedzy – studium komparatystyczne
Autorzy:
Węgrzyn, Grażyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/488864.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Badań Gospodarczych
Tematy:
gospodarka oparta na wiedzy
sektor usług
zatrudnienie
Źródło:
Oeconomia Copernicana; 2013, 4, 1; 53-64
2083-1277
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest zidentyfikowanie działalności usługowych odpowiadających za tempo i kierunki przebiegu procesu budowy gospodarki opartej na wiedzy. Analiza obejmuje kraje Unii Europejskiej. Okres analizy to lata 2008-2012. Opracowanie zostało podzielone na cztery części. W pierwszej części scharakteryzowano istotę gospodarki opartej na wiedzy oraz rolę sektora usług w przechodzeniu do gospodarki opartej na wiedzy. W drugiej części przeprowadzono konceptualizację działalności usługowej, w wyniku której otrzymano kategorię tzw. usług dla wiedzy. Sekcje zaliczane do usług dla wiedzy w sposób bezpośredni przyczyniają się do tworzenia, przetwarzania i rozpowszechniania wiedzy w gospodarce. W części trzeciej dokonano podziału gospodarek Unii Europejskiej na cztery grupy w zależności od stopnia zaawansowania budowy gospodarki opartej na wiedzy na podstawie dwóch wskaźników, tj. Indeksu gospodarki wiedzy (KEI) i Indeksu wiedzy (KI). Następnie, w czwartej części, dokonano empirycznej weryfikacji znaczenia usług dla wiedzy w poszczególnych krajach Unii Europejskiej. W gospodarce opartej na wiedzy, gdzie wiedza stała się kluczowym atutem w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej, to właśnie usługi związane z nabywaniem, rozpowszechnianiem i tworzeniem wiedzy odgrywają główną rolę w rozwoju gospodarczym. Od rozwoju sekcji usługowych zaliczanych do usług dla wiedzy zależy stopień zaawansowania gospodarki w tworzeniu, wykorzystywaniu i rozpowszechnianiu wiedzy. Są to działania, które w sposób bezpośredni przyczyniają się do uzyskiwania przez gospodarkę przewagi konkurencyjnej bazującej na wiedzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies