Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Homo not-so-ludens - grać w wirus czy grać wirusem? Performatywne aspekty sztuki najnowszej (Wokół |transgatunkowych projektów Michała Brzezińskiego)

Tytuł:
Homo not-so-ludens - grać w wirus czy grać wirusem? Performatywne aspekty sztuki najnowszej (Wokół |transgatunkowych projektów Michała Brzezińskiego)
Homo Not-so-ludens – To Play Virus or To Play with Virus? Performative Aspects of Recent Art (Thought s on “Trans-species” Project s of Michał Br zeziński)
Autorzy:
Kazimierska-Jerzyk, Wioletta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/487916.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
Źródło:
DYSKURS: Pismo Naukowo-Artystyczne ASP we Wrocławiu; 2012, 13-14; 312-325
1733-1528
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Homo Not-so-ludens – To Play Virus or To Play with Virus? Performative Aspects of Recent Art (Thought s on “Trans-species” Project s of Michał Br zeziński) Art, both today and in the past, has two major functions. It ought to influence people as well as pleasure them (even if it is solemn or sad). In present times however, artists need to balance the social and ludic aspects of art more accurate, since they compete with the Internet. To win over audience – it became a primary goal of an artist. That is why I found Michał Brzeziński’s idea to hit with art as if with a virus particularly interesting. In the present article I discuss his concept of “Virus video” and the idea of playing a virus on the field of art it led to. In addition, I expound its meta-artistic context which is based on a play with the notion of virus. Although Brzeziński’s art is radically innovative, I identify its roots in avant-garde intellectual provocation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies