Tytuł pozycji:
Homo not-so-ludens - grać w wirus czy grać wirusem? Performatywne aspekty sztuki najnowszej (Wokół |transgatunkowych projektów Michała Brzezińskiego)
- Tytuł:
-
Homo not-so-ludens - grać w wirus czy grać wirusem? Performatywne aspekty sztuki najnowszej (Wokół |transgatunkowych projektów Michała Brzezińskiego)
Homo Not-so-ludens – To Play Virus or To Play with Virus? Performative Aspects of Recent Art (Thought s on “Trans-species” Project s of Michał Br zeziński)
- Autorzy:
-
Kazimierska-Jerzyk, Wioletta
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/487916.pdf
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
- Źródło:
-
DYSKURS: Pismo Naukowo-Artystyczne ASP we Wrocławiu; 2012, 13-14; 312-325
1733-1528
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Homo Not-so-ludens – To Play Virus or To Play with Virus?
Performative Aspects of Recent Art (Thought s on “Trans-species” Project s of Michał Br zeziński)
Art, both today and in the past, has two major functions. It ought to influence people as well as pleasure them (even if it is solemn or sad). In present times however, artists need to balance the social and ludic aspects of art more accurate, since they compete with the Internet. To win over audience – it became a primary goal of an artist. That is why I found Michał Brzeziński’s idea to hit with art as if with a virus particularly interesting. In the present article I discuss his concept of “Virus video” and the idea of playing a virus on the field of art it led to. In addition, I expound its meta-artistic context which is based on a play with the notion of virus. Although Brzeziński’s art is radically innovative, I identify its roots in avant-garde intellectual provocation.