In this essay, I undertake an analysis of the first exhibition curated by Didi‑
Huberman, L’Empreinte
(Imprint), which took place in Centre Pompidou in 1997. In this project, the French
philosopher and art historian intentionally bypassed the usual products of artmaking, instead
choosing to focus on what is left alongside this process. The project in Centre Pompidou
transferred the technique of imprinting into the context of art of the 20th-century,
investigating the tactile transmission of form from one surface to another. I will examine
how Didi‑
Huberman’s attempt was influenced by the notion of survivance of forms, formulated
by Aby Warburg, and how it offers an alternative to traditional approaches to original/
copy issue.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00