Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sonaty solowe na gitarę angielską Tommasa Giordaniego jako przykład literatury gitarowej II połowy XVIII wieku

Tytuł:
Sonaty solowe na gitarę angielską Tommasa Giordaniego jako przykład literatury gitarowej II połowy XVIII wieku
Tommaso Giordani’s Solo Sonatas for the English Guitar as an Example of Guitar Literature from the Second Half of the 18th Century
Autorzy:
Żegleń-Włodarczyk, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/48514102.pdf
Data publikacji:
2024-03-23
Wydawca:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
gitara angielska
guittar
sonaty na gitarę angielską
dzieła okresu przejścio-wego między barokiem a klasycyzmem
twórczość kompozytorów włoskich
Tommaso Giordani
English guitar
English guitar sonatas
transitional works between the Ba-roque and Classicism
works of Italian composers
Źródło:
Edukacja Muzyczna; 2023, 18; 191-224
2545-3068
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsze opracowanie ma na celu przedstawienie sześciu sonat solowych, autorstwa Tommasa Giordaniego (ca. 1730–1806), będących przykładem literatury gitarowej II połowy XVIII wieku. Kompozycje te zostały oryginalnie napisane na gitarę angielską z towarzyszeniem basso continuo realizowanym na klawesynie i pochodzą ze zbioru pt. Six Solos for a Guitar with a thorough Bass for the Harpsicord, and one Trio for a Guitar, Violin and Bass, wydanego przez Longman & Broderip w Londynie w 1780 roku.

The present study aims to present six solo sonatas by Tommaso Giordani (ca. 1730–1806) as an example of guitar literature from the second half of the 18th century. These compositions were originally written for the English guitar with basso continuo accompaniment performed on the harpsichord and come from a collection entitled Six Solos for a Guitar with a thorough Bass for the Harpsicord, and one Trio for a Guitar, Violin and Bass, published by Longman & Broderip in London in 1780.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies