Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Get Americanized? The presidential election in Slovakia

Tytuł:
Get Americanized? The presidential election in Slovakia
W stronę Amerykanizacji? Wybory prezydenckie na Słowacji
Autorzy:
Žúborová, Viera
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/484729.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Tematy:
modernisation
political communication
“Americanisation”
presidential election
Slovak
Republic
modernizacja
komunikowania polityczne
amerykanizacja
wybory prezydenckie
Republika
Słowacji
Źródło:
Studia Medioznawcze; 2015, 4 (63); 21-31
2451-1617
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
„Americanisation” in political campaign assumes on the one hand that all changes, techniques and campaign tools were directly taken from the United States. On the other hand, it also refl ects general developments in political policy, media and society (modernization). The main objective of this article is to examine these trends by using the example of new democracy – the Slovak Republic? The paper therefore identifi es the main characteristics of the process, but also to set an adequate methodological framework and try to explore it in the Slovak environment, specifi cally in the context of the presidential elections of 2009 and 2014.

Procesy amerykanizacji w komunikowaniu politycznym oznaczają z jednej strony przejmowanie technik i narzędzi, które są wykorzystywane w kampaniach wyborczych w Stanach Zjednoczonych. Z drugiej – odzwierciedlają ogólne zmiany w strategii politycznej, mediach i społeczeństwie (modernizacja). Głównym celem artykułu jest zbadanie tych trendów w oparciu o przykład młodej demokracji – Republiki Słowacji. W tym kontekście artykuł identyfi kuje główne cechy procesów amerykanizacji w oparciu o zdefi niowane ramy metodologiczne. Badania były prowadzone w kontekście wyborów prezydenckich na Słowacji w 2009 i 2014 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies