Tytuł pozycji:
Gromadzenie zbiorów w bibliotece akademickiej wobec aspektów komunikacyjnych
- Tytuł:
-
Gromadzenie zbiorów w bibliotece akademickiej wobec aspektów komunikacyjnych
Acquisition at the academic library in the view of communication facet
- Autorzy:
-
Bródka, Małgorzata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/483117.pdf
- Data publikacji:
-
2015-07-23
- Wydawca:
-
Uniwersytet Gdański. Instytut Filologii Polskiej
- Źródło:
-
Zarządzanie Biblioteką; 2015, 7, 1; 23-28
2081-1004
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is based on the assumption that communication between libraries and outer environment and an appropriate flow of information inside them, contributes to the high rank maintenance of the academic libraries of closer and further surrounding. The aim of this article is to present processes and communication tools which are used during the acquisition process in the library. The article points out elements which influence the collection formation such as, current information resources, the continuity and tradition of educational process at the university. Taking above elements into consideration, this article considers firstly, the issue of acquiring publications. Secondly, it presents conclusions about the influence of library’s communication with the environment on the quality of acquired collections.
Artykuł oparty jest na założeniu, iż komunikacja pomiędzy bibliotekami a środowiskiem zewnętrznym oraz właściwy przepływ informacji przyczyniają się do podtrzymania wysokiej rangi bibliotek akademickich wśród bliższego i dalszego otoczenia. Celem artykułu jest prezentacja procesów i narzędzi komunikacyjnych, zachodzących i wykorzystywanych podczas gromadzenia zbiorów w bibliotece. Wskazano czynniki wpływające na decyzje dotyczące kształtowania zbiorów, takie jak: bieżące zapotrzebowanie na konkretne źródła informacji oraz zapewnienie ciągłości i tradycji procesu dydaktycznego na uniwersytecie. Biorąc pod uwagę powyższe elementy, w artykule podjęto po pierwsze: kwestię pozyskiwania publikacji, po drugie – zaprezentowano wnioski dotyczące wpływu sposobów komunikacji biblioteki z otoczeniem na jakość pozyskiwanych zbiorów.