Artykuł dotyczy zyskującego coraz większą popularność zjawiska Big Data, czyli dokonywanej przez komputerowe algorytmy analizy bardzo dużych zasobów informacji w celu otrzymania jeszcze okładniejszego opisu wycinka rzeczywistości, którego te informacje dotyczą. Autor przedstawia przykłady zastosowania tego narzędzia do opisu różnych aspektów edukacji, zestawiając ze sobą potencjalne korzyści i zagrożenia, jakie Big Data ze sobą niesie.
The article concerns the increasingly popular phenomenon of Big Data, that is using complicated computer algorithms for the analysis of very large portion of information resources in order to obtain even more detailed description of fragments of reality, to which the information relates. The author gives examples of the use of this tool to describe the various aspects of education, comparing with each other the potential benefits and risks that Big Data brings.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00