Artykuł został poświęcony koncepcji pedagogiki Gestalt w procesie rozwoju osób niepełnosprawnych. W pracy poruszono problematykę Gestalt w kontekście filozoficznym, psychologicznym, jak i pedagogicznym. Szczególne miejsce zajęły zagadnienia związane z nurtem terapeutycznym (m.in. proces, kontakt, awareness, pole i system, odpowiedzialność, twórcze przystosowanie, homeostazę, prawo do odmienności, twórczość i wyobraźnię, niedomknięte figury oraz bycie tu i teraz), edukacyjnym oraz osoba pedagoga specjalnego Gestalt.
The article describes specjal pedagogics Gestalt in philosophical, psychological, as well as pedagogical context (process, contact, awareness, creative adapter, creation and imagination, field and system, entity here and now).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00