Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WYBRANE KIERUNKI OPTYMALIZACJI EDUKACJI MUZYCZNEJ W KLASACH POCZĄTKOWYCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OPINIACH STUDENTÓW

Tytuł:
WYBRANE KIERUNKI OPTYMALIZACJI EDUKACJI MUZYCZNEJ W KLASACH POCZĄTKOWYCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OPINIACH STUDENTÓW
SELECTED DIRECTIONS OF OPTIMIZATION OF MUSIC EDUCATION IN THE EARLY CLASSES OF ELEMENTARY SCHOOL IN THE OPINION OF STUDENTS
Autorzy:
Majzner, Rafał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/480021.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wyższa Szkoła Humanitas
Tematy:
zmiana,
edukacja muzyczna,
praktyka szkolna,
optymalizacja działań
change,
music education,
school practice,
optimization of activities
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika; 2017, 14; 203-213
1896-4591
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł stanowi próbę wskazania kierunków zmian w edukacji muzycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym, jakie zarysowują się w wyniku przeprowadzonych obserwacji zajęć zintegrowanych przez studentki edukacji wczesnoszkolnej. Celem przeprowadzonych badań było dokonanie analizy i oceny zajęć zintegrowanych pod kątem znaczenia i form realizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej. Badaniami sondażowymi (po przeprowadzonych obserwacjach) objęto studentki trzeciego roku studiów stacjonarnych pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Pytania ankietowe koncentrowały się wokół problemów związanych z miejscem edukacji muzycznej wśród innych obszarów edukacji, preferowanymi przez nauczycieli formami aktywności muzycznej stosowanymi na zajęciach, dostrzeganymi brakami w omawianym obszarze edukacji. Uzyskane wyniki badań stanowiły podstawę do sformułowania przez badane postulatów odnośnie do kierunków optymalizacji edukacji wczesnoszkolnej w odniesieniu do nauczycieli oraz uczelni kształcących przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

This article is an attempt to indicate the direction of changes in the musical education of children at early-school age based on observation of integrated classes conducted by female students of early-childhood education. The aim of the study was to analyze and evaluate integrated classes in terms of importance and forms of implementation of music education in early classes of elementary school. The study (conducted after observations) involved students of the third year of full-time studies of early-childhood and preschool pedagogy of the University of Bielsko-Biala. Survey questions focused on the problems associated with the position of musical education among other areas of education, forms of musical activity of teachers used during classes preferred by children, and observed shortcomings in this area of education. The research results were the basis for the formulation of the postulates by the respondents about the degree of optimization of early-childhood education in relation to teachers and schools educating future teachers of this education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies