Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IKONOSFERA W KOMUNIKACJI A PRYWATNOŚĆ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY

Tytuł:
IKONOSFERA W KOMUNIKACJI A PRYWATNOŚĆ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY
THE ICONOSPHERE IN COMMUNICATION AND THE PRIVACY OF CONTEMPORARY YOUTH
Autorzy:
Wasylewicz, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/479907.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wyższa Szkoła Humanitas
Tematy:
Internet,
ikonosfera,
zdjęcia,
seksting
Iconosphere,
photos,
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika; 2017, 15; 95-102
1896-4591
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obraz jest znamienny w kulturze masowej, zmienia on proces komunikacji społecznej – proces ten nabiera charakteru wizualnego. Obecnie wszystko staje się obrazem. Ikonosfera, jako środowisko obrazu, jest bogata i zróżnicowana, co wynika z jej powiązania z funkcjonowaniem mediów. Każdy człowiek ma własną, niepowtarzalną ikonosferę. I co najbardziej istotne z punktu widzenia niniejszych rozważań – każdy inaczej ją wykorzystuje. W obliczu wielości obrazów elektronicznych zanikają kryteria wartościujące: doskonałość, autentyczność czy oryginalność. Rozpoczyna się epoka disignu, epoka zaniku intymności i prywatności. Artykuł jest próbą charakterystyki niebezpieczeństwa, jakie za sobą niesie owo upublicznianie swoich zdjęć przez młodzież w szeroko pojętych mediach. Krótkiej charakterystyce poddane zostało także zjawisko sekstingu.

Images are significant in popular culture, they change the process of social communication, which takes on the visual nature. Today, everything becomes an image. Iconosphere, as the environment of the image, is rich and varied, due to its links to the functioning of the media. Each person has their own unique iconosphere. And what is most important from the point of view of these considerations – everyone uses it. In the face of the multiplicity of electronic image, the evaluative criterions of excellence, authenticity and originality are fading. This begins with the design era, the era of decay of intimacy and privacy. The article is an attempt to characterise the dangers which is brought about by making their photos public by the youth in the broad media. Short characteristics of the sexting phenomenon is also provided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies