Przedmiotem badań uczyniono aspiracje edukacyjne maturzystów oraz ich
związek z osiągnięciami szkolnymi. Badania przeprowadzono w grupie 615 uczniów z sześciu
szkół województwa śląskiego. Analiza uzyskanych wyników wskazuje, że uczniowie przejawiają
wysokie aspiracje długoplanowe związane z planowanym poziomem wykształcenia, niższe
aspiracje aktualistyczne dotyczące bieżących osiągnięć oraz najniższe dążenia samokształceniowe.
Wysokie aspiracje edukacyjne sprzyjają uzyskiwaniu wyższych osiągnięć szkolnych. Najkorzystniejszy wpływ na wyniki szkolne mają aspiracje samokształceniowe, które jednak w badanej grupie były najniższe.
This study investigated the relationship between the educational aspirations of secondary school graduates and their educational achievements. 615 pupils form six Silesian schools participated in the study. The results revealed that they display high level of longterm aspirations tied with getting and education, but low level of short-term aspirations and self-education. While higher educational aspirations favour educational achievements, the most predictive for learning outcomes are self-educational aspirations. The latter, however, were the weakest in the study group.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00