Tytuł pozycji:
Zabawki - (nie)zwykłe przedmioty w codzienności dziecięcej Recenzja: K. Kabacińska-Łuczak; M. Nawrot-Borowska; O zwykłych przedmiotach w niezwykłej codzienności. Bożonarodzeniowe zabawki dla dzieci na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku i na początku XX wieku; Wydawnictwo Naukowe UAM; Poznań 2018; ss. 299.
- Tytuł:
-
Zabawki - (nie)zwykłe przedmioty w codzienności dziecięcej Recenzja: K. Kabacińska-Łuczak; M. Nawrot-Borowska; O zwykłych przedmiotach w niezwykłej codzienności. Bożonarodzeniowe zabawki dla dzieci na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku i na początku XX wieku; Wydawnictwo Naukowe UAM; Poznań 2018; ss. 299.
Toys - (Extra)Ordinary Items in Childrens Everyday Lives. Recenzja: K. Kabacińska-Łuczak, M. Nawrot-Borowska (2018). O zwykłych przedmiotach w niezwykłej codzienności. Bożonarodzeniowe zabawki dla dzieci na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku i na początku XX wieku, Poznań: Wyd. Naukowe UAM, ss. 299.
- Autorzy:
-
Topij-Stempińska, Beata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/478975.pdf
- Data publikacji:
-
2019
- Wydawca:
-
Akademia Ignatianum w Krakowie
- Źródło:
-
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce; 2019, 14, 3(53); 125-127
1896-2327
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zabawki towarzyszą współczesnemu człowiekowi od pierwszych chwil jego życia. Kojarzą się one ze szczęśliwym czasem dzieciństwa; z radością; zabawą i z prezentami; szczególnie tymi dawanymi przy okazji różnych rocznic czy świąt. W tym miejscu należy zadać pytanie: Czy w minionych epokach dzieci były obdarowywane zabawkami? Jeśli tak. To jakie to były zabawki; kiedy dzieci je otrzymywały i jakie były ich funkcje? Czy miały jedynie dawać radość milusińskim czy też ich zadania było bardziej złożone? Na te i inne pytania; próbują odpowiedzieć autorki publikacji pt. O zwykłych przedmiotach w niezwykłej codzienności. Bożonarodzeniowe zabawki dla dzieci na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku i na początku XX wieku; wydanej w Poznaniu w 2018 r. Katarzyna Kabacińska-Łuczak i Monika Nawrot-Borowska od wielu lat zajmują się problematyką dotycząca miejsca i roli zabawki w życiu dziecka (Kabacińska 2008: 255-267; Kabacińska-Łuczak 2018: 13-39; Nawrot-Borowska 2013: 65-88; Nawrot-Borowska 2018: 51-74). W tej; wspominanej wyżej; publikacji badaczki skoncentrowały się na problematyce zabawek bożonarodzeniowych; i jak same zaznaczają; „ich wychowawczym znaczeniu” (Kabacińska-Łuczak; Nawrot-Borowska 2018: 11).