The article summarizes the theoretical aspects of ethical marketing as a modern tool for forming partnerships with bank customers. The hypothesis is substantiated that it is possible to restore the lost trust of clients to banking institutions only on the basis of an individual approach built on the principles of ethical marketing. The place and role of ethical marketing in the system of the company's holistic marketing is specified. The state of application of marketing tools by banks that operate on the Ukrainian market is analyzed. It is proved that at present the marketing concept dominates, within which the main efforts of banks are directed to price stimulation of banking products. To prevent situations of unethical behavior of banks in relation to customers, a classification of ethical marketing risks that arise in the process of interaction of customers with a banking institution is proposed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00