Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przyroda jako walor turystyczny Norwegii Zachodniej w opinii polskich turystów

Tytuł:
Przyroda jako walor turystyczny Norwegii Zachodniej w opinii polskich turystów
Nature of Western Norway as a tourist value in the opinion of Polish tourists
Autorzy:
Korsan, Karolina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/476153.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych. Wydawnictwo WSTiJO
Tematy:
cel wyjazdu
purpose of journey
Norwegia Zachodnia
przyroda
walor turystyczny
Western Norway
nature
tourist value
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja; 2013, 2(12); 169-176
1899-7228
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Polscy turyści coraz częściej na cel swoich podróży wybierają urokliwą Skandynawię, a w szczególności Norwegię. Do obszarów o wyjątkowych walorach należy Norwegia Zachodnia, zaliczana do najwspanialszych atrakcji turystycznych na świecie. Walory przyrodnicze należą do podstawowych czynników determinujących ruch turystyczny, a także formy uprawianej turystyki. Celem pracy było poznanie opinii turystów z Polski dotyczącej tego, jakie elementy przyrody uważają oni za najbardziej wartościowe, jakie formy turystyki wybierają oraz czy przyroda tego obszaru byłaby dla nich motywem kolejnych przyjazdów. Badania zostały przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2011 r. na grupie 100 polskich turystów, którzy co najmniej raz byli w Norwegii Zachodniej. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. Badany obszar odgrywa coraz większą rolę w wyjazdach turystycznych z Polski, większość respondentów wyraża bowiem zamiar jego ponownego odwiedzenia. Stale rosnąca liczba turystów z całego świata wymagać jednak będzie zwiększenia nakładów na ochronę wyjątkowej przyrody tego miejsca.

Polish tourists are increasingly choosing a charming Scandinavia, particularly Norway as a holiday destination. To the areas with exceptional qualities we can include Western Norway, known as the greatest tourist attractions in the world. Natural values belong to the basic factors determining the tourist movement, as well as cultivated forms of tourism. The aim of the study was to get to know the opinion of Polish tourists of what nature elements they consider to be the most valuable, what forms of tourism they choose, and whether the nature of this area would be for them a motive to come back to Western Norway. Surveys were carried out in March/April 2011 on a group of 100 Polish tourists, who at least once were visiting Western Norway. In the test the method of diagnostic survey was used. The above area is playing an increasingly greater role in tourist trips from Poland, because the majority of respondents expressed an intention to visit Western Norway again. A still increasing number of tourists from all over the world will require increased expenditure on the protection of the unique nature of this place.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies