Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ZNACZENIE WYCIECZEK W SZKOLNEJ EDUKACJI GEOGRAFICZNEJ

Tytuł:
ZNACZENIE WYCIECZEK W SZKOLNEJ EDUKACJI GEOGRAFICZNEJ
THE INFLUENCE OF SCHOOL TRIPS ON GEOGRAPHY EDUCATION
Autorzy:
DYBSKA-JAKÓBKIEWICZ, IRENA
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/476117.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych. Wydawnictwo WSTiJO
Tematy:
wycieczka
turystyka
edukacja regionalna
edukacja geograficzna
własny region
percepcja
trip
tourism
regional education
geographical education
own region
perception
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja; 2017, 2(20); 107-114
1899-7228
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w województwie świętokrzyskim w latach 2005–2015, których celem była ocena postrzegania własnego regionu przez uczniów świętokrzyskich gimnazjów. Wyniki badań wskazują, że edukacja regionalna realizowana w ramach edukacji geograficznej oddziałuje na wyobrażenia uczniów o „własnym regionie”. Duży wpływ na percepcję „własnego regionu”, a zwłaszcza na istnienie jego wyznaczników, mają niewątpliwie wycieczki szkolne. Obiekty najczęściej wskazywane przez ankietowanych gimnazjalistów to główne atrakcje turystyczne regionu świętokrzyskiego i typowe miejsca na trasie wycieczek szkolnych. W edukacji szkolnej, a zwłaszcza geograficznej, wycieczka ma niepodważalne wartości dydaktyczne i wychowawcze. Odgrywa dużą rolę w procesie kształtowania tożsamości regionalnej. Chociaż nie występuje jako samodzielny przedmiot nauczania, powinna zajmować ważne miejsce w życiu każdego ucznia i należy uznać ją za jedną z najważniejszych form pracy z uczniem.

This article presents results of the research conducted in the świętokrzyskie region, encompassing the timespan 2005-2015. The goal of the research was to investigate pupils’ perception of their own region. The results of the research indicate that regional education, implemented as a component of geographical education, influences students’ perception of their “own region”, with school trips definitely impacting on the perception and awareness of the existence of the determinants one’s “own region”. The objects most frequently selected by the secondary school pupils surveyed typically comprise the main tourist attractions of the świętokrzyskie region and the typical places on the route of school trips. The maps of the quantity and spatial distribution of the places chosen by the pupils typically included places most frequently visited during school trips in the świętokrzykie mountains. In school education, and in geography education in particular, school trip has unquestionable didactic and educational values. It plays an important role in the process of shaping regional identity. Although tourist education is not a separate school subject, it should play an important role in the life of every pupil, and school trips should be regarded as one of the most important methods of working with pupils.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies