Problematyka niniejszego artykułu dotyczy badań prowadzonych w obrębie rynku pamiątek
turystycznych. Pamiątka turystyczna jest najbardziej powszechnym i najłatwiej dostępnym
produktem promującym obszar, do zakupu której wcale nie trzeba podróżnych namawiać, ponieważ
stanowi ona dla nich namacalne potwierdzenie bycia w danym miejscu. Rozwój i upowszechnianie
się nowych form turystyki, jak chociażby turystyki kulinarnej, stwarza możliwość
kreowania innowacyjnych pamiątek turystycznych, opartych właśnie na ofercie gastronomicznej,
które będą nie tylko kształtować pozytywny wizerunek miejsca, ale też same w sobie staną się
produktem turystycznym.
Celem artykułu jest analiza i klasyfikacja współcześnie dostępnych pamiątek turystycznych, w tym
opartych na ofercie kulinarnej, oraz przedstawienie ich roli w kontekście promocji obszarów. Ponadto
artykuł ma na celu prezentację przykładów pamiątki turystycznej opartej na regionalnych
produktach spożywczych w Polsce i na świecie oraz ukazanie możliwości ich dalszego rozwoju.
Założeniem przyjętym w badaniach jest uznanie pamiątki turystycznej za jedną z najlepszych
form promocji regionu.
The problematic aspects of this topic pertain to the research conducted in market of tourist souvenirs.
Tourist Souvenir is the most common and most easily accessible product that promotes
the area and also you do not need to persuade travelers to purchase it, because it is a complement
to their travel through tangible confirmation of being in a particular place. Development
and dissemination of new forms of tourism, like the culinary tourism, creates the opportunity to
make innovative tourist souvenirs exactly based on that kind of tourism that will not only build
a positive image of the area, but also themselves become a tourist product.
The purpose of this article is to analyze and classify currently available tourist souvenirs including
those based on the culinary offer and to present their role and importance in the aspect of
promotion areas. In addition, the article aims to present examples of tourist souvenirs based
on regional food products in Poland and in the world, and to show possibilities for their further
development. The assumption adopted in the study is the recognition of tourist souvenirs as one
of the best forms of promotion of the region.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00