Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autoprezentacja 2.0. O sposobach (re)konstruowania wizerunku w przekazach multimodalnych – przyczynek do opisu zjawiska

Tytuł:
Autoprezentacja 2.0. O sposobach (re)konstruowania wizerunku w przekazach multimodalnych – przyczynek do opisu zjawiska
Self-presentation 2.0. On the methods of (re)constructing the image in multimodal communications – a contribution to the description of the phenomenon
Autorzy:
Zielińska, Kinga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/475708.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Języka Polskiego PAN
Tematy:
autoprezentacja
media społecznościowe
multimodalność
storytelling
self-presentation
social media
multimodality
Źródło:
Socjolingwistyka; 2018, 32; 123-150
0208-6808
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie sposobów wykorzystania wirtualnej przestrzeni do działań o charakterze autoprezentacyjnym oraz wskazanie na ich przykładzie mechanizmów kreowania wizerunku w medialnie zapośredniczonych przekazach multimodalnych. Zgodnie z przyjętym założeniem, działania autoprezentacyjne mają charakter gry komunikacyjnej, w której przynajmniej jeden z uczestników stara się wywrzeć pożądane wrażenie na pozostałych. Do ich opisu zastosowany został trójpłaszczyznowy model analizy, odwołujący się do koncepcji gier językowych Ludwiga Wittgensteina. Po przedstawieniu założeń teoretyczno-metodologicznych przeprowadzona została analiza fragmentów zawartości oficjalnych stron na Facebooku należących do szefowych rządu Polski i Niemiec, Beaty Szydło i Angeli Merkel. Zawężony do komunikatów językowo-obrazowych materiał badawczy poddany został oglądowi o charakterze interdyscyplinarnym, integrującym koncepcje z zakresu psychologii społecznej, nauk o komunikowaniu, socjologii i mediolingwistyki porównawczej.

The purpose of this paper is to show the ways of using virtual space for auto-presenting activities and identifying the mechanisms of creating an image in media mediated multimodal communications based on their example. According to the assumption accepted, self-presentation actions have the character of a communication game in which at least one participant is trying to make the desired impression on others. A three-layer model of analysis has been used to describe them, referring to Ludwig Wittgenstein’s concept of language games. After presenting the theoretical and methodological assumptions, an analysis of extracts of the contents of the official Facebook sites belonging to Beata Szydło and Angela Merkel was carried out. The research material, narrowed down to linguistic and imaging messages, was subjected to a view that was of an interdisciplinary nature, integrating concepts from social psychology, communication sciences, sociology and comparative media linguistics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies