Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of Supervised Physical Exercise on Oxidative Stress in Children with Autism

Tytuł:
Effect of Supervised Physical Exercise on Oxidative Stress in Children with Autism
Autorzy:
Moghadasi, Mehrzad
Arvin, Hamid
Rohbanfard, Hassan
Arsham, Saeed
Ostovar, Alireza
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/47529705.pdf
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
exercise training
oxidative stress
BDNF
malondialdehyde
Autism
Źródło:
Central European Journal of Sport Sciences and Medicine; 2024, 46; 45-51
2300-9705
2353-2807
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background: The etiology of autism spectrum disorders is not well known but oxidative stress has been suggested to play a pathological role. Purpose: The present study aimed to investigate the effects of supervised physical exercise on oxidative stress in children with autism. Methods: Thirty boys with autism (7 to 9 years old) voluntarily participated in this study. They were randomly divided into experimental and control groups. The experimental group performed a physical curriculum known as sports, play and active recreation for kids (SPARK) for 12 weeks (3 sessions of 45 minutes per week), while the control group was exempted to participate in the program. As the clinical parameters, the level of brain-derived neurotrophic factor (BDNF) and malondialdehyde (MDA) were measured before and after the intervention. Results: The results indicated that BDNF levels significantly increased (85.7 %) and MDA concentration significantly decreased (29.2%) in the experimental group (p < 0.05). Conclusions: In conclusion, the supervised physical exercise may result in less oxidative stress in children with autism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies