Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Entrepreneurial Tournaments: Towards Disclosing the Rivalry Process Among Corporate Entrepreneurs

Tytuł:
Entrepreneurial Tournaments: Towards Disclosing the Rivalry Process Among Corporate Entrepreneurs
Autorzy:
Zarei, Mohhamad
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/475079.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Fundacja Upowszechniająca Wiedzę i Naukę Cognitione
Tematy:
corporate entrepreneurship
entrepreneurial competition
entrepreneurial tournaments
tournament theory
grounded theory methodology
Źródło:
Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation; 2017, 13, 2; 33-58
2299-7075
2299-7326
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The notions and motivations of inter-organisational rivalries among employees have to some extent been highlighted by classical theories of management such as tournament theory. However, employees’ and entrepreneurs’ competitions are fundamentally different in pattern. Based on the doctrine of entrepreneurship, entrepreneurial competitions are essential for a productive economy. Even so, there have been few in-depth holistic attempts to understand the rivalry process among corporate entrepreneurs. During the last three decades, various fragmented studies have been conducted from different standpoints to clarify the process of corporate entrepreneurship (CE). Nevertheless, considerable room remains for developing a model of the rivalry process with respect to entrepreneurial activities within large and complex organisations. Hence, the main contribution of the research can be claimed as investigating and formulating the rivalry process. For this purpose, a systematic qualitative grounded theory methodology (GTM) was used. During a five-month period, corporate entrepreneurs from one of the chief Iranian research institutes were systematically interviewed. Based on the research results, in addition to endorsing the existence of such a rivalry process among corporate entrepreneurs, the GTM model extends the literature of CE by examining the previously unaddressed part of the process, i.e., disclosing the corporate entrepreneurs’ implemented strategies, among other blocks of the theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies