One relatively new area of contemporary science research on management is crowdsourcing and virtual knowledge sharing occurring within it. It is defined as the dissemination of knowledge by a virtual community, informing others, making it public, expecting that others will comment on this knowledge, expand and complete it. Such a sharing of knowledge is particularly important for co-creating, participating, or acquiring innovative ideas by an organization. However, despite its positive impact on the organization, it has not been the subject of comprehensive research so far. This article presents the existing output in the scope of the ways of measuring community knowledge sharing within crowdsourcing. In this elaboration, explanations as to why it is worth studying virtual knowledge sharing may be found.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00