Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Randki” i „Dating” - nowe formy ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych?

Tytuł:
„Randki” i „Dating” - nowe formy ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych?
Autorzy:
Sobstyl, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/474147.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Rzeszowski
Tematy:
gatunek mowy, ogłoszenia towrzysko-matrymonialne
Źródło:
tekst i dyskurs - text und diskurs; 2008, 1; 51-61
1899-0983
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym artykule zanalizowane zostały polskie i niemieckie teksty, których celem jest nawiązanie kontaktu przez Internet. Typ sytuacji ułatwia komunikację między nadawcą a odbiorcą. Ogłoszenia internetowe realizują wzorce gatunkowe, przejęte z anonsów prasowych. Autokreacja nadawcy jest najbardziej rozbudowanym, choć schematycznym elementem, tworzonym na podstawie pytań ankietowych. Polskie i niemieckie teksty internetowe charakteryzuje: interaktywność, nielinearność, fragmentaryczność i nastawienie na autokomunikację.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies