Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

End User Rights, Equal Treatment of Traffic, and Compatibility of Zero Tariff Offers with the Open Internet Access Regulation. CJEU Telenor Judgment in CASES C-807/18 and C-39/19 – A Case Comment

Tytuł:
End User Rights, Equal Treatment of Traffic, and Compatibility of Zero Tariff Offers with the Open Internet Access Regulation. CJEU Telenor Judgment in CASES C-807/18 and C-39/19 – A Case Comment
Autorzy:
Nałęcz, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/47398834.pdf
Data publikacji:
2021-12-12
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
zero-rating
traffic management
internet access service
network neutrality
zarządzanie ruchem
usługa dostępu do internetu
neutralność sieciowa
Źródło:
Studia Iuridica; 2021, 88; 255-266
0137-4346
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This case comment concerns the judgment of the Court of Justice of the European Union in the Telenor case. The CJEU responded to a request for a preliminary ruling by the Budapest High Court, which related to the use of zero tariff offers in commercial practices and agreements on internet access services. Zero tariffs consist in the traffic generated by specific applications or services not counting towards deductions in an end user’s data allowance in a given billing period. The CJEU came to the conclusion that such offers are incompatible with Article 3(3) of Regulation 2015/2120 on open internet access, if they involve traffic management measures blocking or slowing down all internet content other than the content subject to a zero tariff, once an end user’s data allowance has been exhausted. Finding this incompatibility does not require an assessment of the scale of the practice, and its influence on end user rights. Such an assessment would be necessary to establish incompatibility with Article 3(2) of Regulation 2015/2120. However, finding incompatibility with Article 3(3) makes it possible for national regulatory authorities to refrain from analyzing incompatibility with Article 3(2).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies