Pomimo znacznych nakładów finansowych na cele związane z E-Administracją w Polsce
jej rozwój jest wciąż daleki od oczekiwań obywateli. Jedną z przyczyn takiego stanu
jest znaczna fragmentacja systemów informatycznych. W dniu dzisiejszym praktycznie
każda instytucja posiada własną bazę danych. To wszystko powoduje, że planowanie
scentralizowanych systemów przetwarzania danych jest mocno skomplikowane
i kosztowne. Innym problemem jest wciąż niedostatecznie rozwinięta infrastruktura
internetowa w Polsce. Obserwator pobieżnie analizujący to zagadnienie może dojść
do wniosku, że sytuacja w tej chwili wygląda nie najgorzej. I rzeczywiście, w przeciwieństwie
do sytuacji sprzed kilku lat w dniu dzisiejszym większość obywateli może
sobie pozwolić na opłacenie abonamentu za Internet. Nie zmienia to jednak faktu,
że dalej istnieje w Polsce bardzo wiele obszarów (głównie wiejskich i mniej zaludnionych),
których mieszkańcy pozbawieni są taniego, szerokopasmowego dostępu
do globalnej sieci. Kolejne poruszane w artykule zagadnienia to niska świadomość
społeczna dotycząca elektronicznych usług administracji publicznej oraz niski poziom
kompetencji kadry administracji publicznej oraz skomplikowane, niezrozumiałe i czasem
niespójne procedury prawne.
Despite the huge financial outlay for this purpose e-Government in Poland is still far
from expectation of citizens. There is more than single reason of such situation. One
of them is a fragmentation of IT systems that are currently in use. Almost any of public
institutions has own database. It makes planning and implementing of central solutions
much more complicated and expensive. Another reason is Internet access infrastructure
in Poland. Comparing the current situation with even that few years a go, observer can
draw a conclusion that at the moment it doesn’t look bad. And it really doesn’t. Most
citizens of Poland can now afford to buy and pay monthly charge for Internet. But on the
other hand, there are still many areas of country (mostly rural areas), where people living
there cannot gain broadband Internet access. Low public awareness can be pointed
as another barrier to full implementation of e-Governemt. To achieve success at this
field there is a need to conduct informational campaign as well as appropriate trainings
for employees of public offices. Another factor pointed in the article are complicated
and unclear law procedures related to document workflow and electronic signature.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00