Dydaktyczno-wychowawcza praca z dziećmi, które ucierpiały wskutek nowoczesnych procesów migracyjnych w Ukrainie Education of children who have suffered as a result of recent migration processes in Ukraine
W artykule zostały postawione pytania dotyczące kryzysu społecznego w życiu współczesnego
społeczeństwa ukraińskiego, które determinowane są wieloma trudnymi warunkami
(wojna na wschodzie Ukrainy, potężna fala nowoczesnej migracji). Dokonano
analizy kluczowych życiowych problemów migrantów: zapewnienie nowego miejsca
zamieszkania, zatrudnienie, ubezpieczenie medyczne. Problem migracji, zwłaszcza w
branży kształtowania stosownej przestrzeni edukacyjnej, w niniejszym artykule jest
rozpatrywany jako problem interdyscyplinarny.
Przedstawione zostały zasady współczesnej edukacji w Ukrainie, które umożliwią
doskonalenie przestrzeni edukacyjnej na wszystkich jej poziomach oraz stworzenie korzystnych
warunków dla każdej osobowości. Udowodniono, że dzieci, które znalazły się
w trudnej sytuacji życiowej związanej z migracją, potrzebują harmonii w edukacyjnych,
wychowawczych i rozwijających wpływach. Podkreślamy także złożoną naturę procesu
przygotowania do szkoły dziecka-migranta oraz wskazujemy na to, że warto szczególnie
uważać na stan fizjologicznej, psychologicznej, społecznej gotowości dziecka do systematycznego
nauczania w szkole. Socjalizacja przy tym może odgrywać kluczową rolę
This article analyses the issues related to the social crisis affecting the modern Ukrainian
society, conditioned by a number of unfavourable circumstances (e.g. the war in eastern
Ukraine, a powerful wave of modern migration). The author focuses on the most
vital issues connected with migration, which include the search for a new dwelling,
employment or medical support. The problem of migration, especially from the point
of view of children’s education, is viewed as an interdisciplinary one.
The basic principles of modern education in Ukraine are substantiated. They enhance
improvements on all levels of education as well as creating favorable conditions
for all students. It has been proved that children facing difficult living conditions due
to migration require harmonious educational and developmental influences. The author
also emphasizes how complex the process of preparation of a migrant child for schooling
is and points out that special attention should be paid to physiological, psychological
and social preparation of such children. Socialization could play a key role here
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00