Punkt wyjścia stanowi autentyczne wydarzenie mogące być dla indywiduum pewnym
wyzwaniem o charakterze fizycznym czy psychicznym, wymagającym rozwoju jego osobowości.
Ustawienie wydarzenia w punkcie centralnym metody pedagogicznej wynika
z nastawienia krytycznego w odniesieniu do działalności szkół, w których występuje niedosyt
przeżyć (to powoduje, iż człowiek jest wprawdzie zdolny do wydawania wyroków
ale nie do działania). Przeżycie składa się z: subjektywizmu, intensywności, aktywności,
afektywności, napięcia. Pedagogiczne modele przeżyć są często krytykowane, gdyż
przeżycie i uczenie się rzekomo nie dają się powiązać. W tym względzie pewien model
odgrywa ważną rolę – tzw. łańcuch E: przeżycie – przeżycie – doświadczenie – poznanie.
Centralnym zadaniem pedagogicznym jest wspieranie uczniów w tym procesie.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00