W niniejszym artykule autor zwraca uwagę na pojmowanie procesu wychowania przez
Heliodora Muszyńskiego, jednego z przedstawicieli pedagogiki socjalistycznej. Wylicza
przedstawione przez niego cele i zadania wychowania. Skupia się na wyodrębnianych
przez tego polskiego pedagoga rolach społecznych, jakich dziecko uczy się w trakcie
kontaktu z wychowawcą. Zarysowuje prezentowaną przez H. Muszyńskiego problematykę
wychowania moralnego. Przedstawia także zagadnienia dotyczące wychowania
w obrębie rodziny
The author of this paper draws our attention to the process of upbringing as understood
by Heliodor Muszyński, a follower of socialist pedagogy. The author enumerates
Muszyński’s aims and tasks of upbringing, focusing on the social roles identified
by him, which are acquired by children as a result of their interaction with educators.
This paper also outlines the issues of moral upbringing and presents the aspects
of family upbringing.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00