Functioning as a peer pupil among Grade 1–3 early education schoolchildren with special educational needs – comparative analysis Funkcjonowanie w roli kolegi uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klas I-III szkoły podstawowej - analiza porównawcza badań polskich i czeskich
Beside the family, school is the environment which affects a child for many years and has a significant impact on the process of his development, education, upbringing and socialization. At the moment of starting the educational process, a child must adapt to a new situation and face a new social role – as a pupil. Performing this role may be problematic for every child, but students with special educational needs may experience special difficulties in this area. One of the elements of the school situation is the emotional and social relations of students with their peers from the school class. The main aim of this article to is to present the results of the author` s research on functioning of pupils with special educational needs (SEN) from grades 1-3 of a primary school as a peer and comparison of the results with the findings of other Polish and Czech scholars.
Szkoła, obok rodziny, jest środowiskiem, które przez wiele lat oddziałuje na dziecko wywierając znaczący wpływ na proces jego rozwoju, kształcenia, wychowania oraz socjalizacji. Z chwilą podjęcia nauki w szkole dziecko musi przystosować się do nowej sytuacji jaką jest sytuacja szkolna oraz zmierzyć się z nową rolą społeczną – rolą ucznia. Pełnienie tej roli może być problematyczne dla każdego dziecka, jednak szczególnych
trudności w tym zakresie mogą doświadczać uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednym z elementów sytuacji szkolnej są relacje emocjonalno-społeczne
uczniów z rówieśnikami z klasy szkolnej. Celem tego opracowania jest zaprezentowanie wyników badań własnych dotyczących funkcjonowania w roli kolegi uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi z klas I-III szkoły podstawowej oraz porównanie ich z diagnozami innych badaczy polskich i czeskich.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00