Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola mediów w kreowaniu wizerunku

Tytuł:
Rola mediów w kreowaniu wizerunku
The role of media in image creation
Autorzy:
Czopek, Miłosz
Chomont-Parzyńska, Dominika
Czerwińska, Dorota
Kołodziej, Marta
Kudzia, Renata
Morawska, Beata
Ostrowska, Anna
Szymkowiak, Aneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/471800.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uczelnia Jana Wyżykowskiego
Tematy:
kształtowanie wizerunku
elementy wizerunku
tożsamość podmiotu
rola mediów
teoria porządku dnia
rola kontekstu
celebryta
image shaping
image elements
entity identity
the role of media
agenda
setting theory
the role of context
celebrity
Źródło:
Zeszyty Naukowe Uczelni Jana Wyżykowskiego. Studia z Nauk Społecznych; 2016, 9; rb.ujw.pl/social
2543-6732
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wizerunek jest niezmiernie istotnym czynnikiem w obszarze kształtowania się relacji międzyludzkich. Na jego kształt wpływa wiele elementów o różnej sile oddziaływania. Pojęcie wizerunku nie jest czymś nowym, jednak w obecnych czasach, czasach multimediów, jego kształtowanie stało się bardzo istotne i często decyduje o sukcesie lub porażce zawodowej, politycznej czy biznesowej danego podmiotu. Wizerunek jest subiektywnym wyobrażeniem, jakie jednostka ma o danym obiekcie. Powstaje ono na skutek różnych działań (intencjonalnych i nieintencjonalnych). Media stały się narzędziem wpływającym na kreację wizerunku. Powstały i wykorzystywane są teorie, np. teoria porządku dnia, które poddają pod dyskusję wpływ mediów na opinię publiczną w kontekście pojawiających się problemów i ich hierarchii ważności. Teoria porządku dnia określana jest jako jedna z najistotniejszych koncepcji z zakresu komunikacji. Istotnym czynnikiem w kształtowaniu wizerunku jest również kontekst, w jakim informuje się o danym wydarzeniu lub podmiocie. To on ostatecznie nadaje podanej informacji pozytywny lub negatywny wydźwięk i tym samym kreuje w oczach odbiorców sposób spostrzegania i oceniania określonego wydarzenia lub podmiotu. W mediach zagościło również nowe zjawisko, które często bywa określane jako fenomen celebryty.

influenced by many elements in different extent. Although the concept of image is not a new phenomenon, in present times of multimedia domination the question of forming it has become quite significant and has often decided about a professional, political or business success or failure of a given entity. Image is a subjective idea that an individual has of a given object. It is formed on the basis of different intentional and unintentional actions. The media have become an instrument which can influence the image creation. There have been developed and used theories, for example, an agenda setting theory, which discuss the influence of media on public opinion in context of the occurring problems and their priority of importance. Agenda setting theory is described as one of the most important conceptions in the field of communication. Context in which the information about the event or subject is given is a very significant factor. It is context that finally shapes the positive or negative sound of the information and thus creates the way of thinking and assessing a given event or entity in the eyes of the information receivers. The media have also become a home for a new phenomenon described as a celebrity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies