Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obserwacje w nauczaniu geografii turystycznej

Tytuł:
Obserwacje w nauczaniu geografii turystycznej
Observations in the teaching of tourism geography
Autorzy:
Cabaj, Wacław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/471411.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
geografia turystyczna
nauczanie
obiekt turystyczny
obserwacja
geography of tourism
teaching
tourist facility
observation
Źródło:
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica; 2014, 7; 9-22
2084-5456
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W nauczaniu geografii w szkole średniej duży nacisk położono na umiejętność rozwiązywania testów. Zaniedbano zaś nauczania obserwacji. Dlatego u studentów, również na kierunku turystyka i rekreacja jest duża nieporadność w samodzielnych obserwacjach. A w celach nauczania tego przedmiotu jest wykształcenie umiejętności samodzielnego pozyskiwania wiadomości o walorach rekreacyjnych, atrakcjach turystycznych i infrastrukturze. W toku nauczania geografii turystycznej należy wprowadzić i ćwiczyć umiejętność obserwacji. Obejmuje ona postawienie celu obserwacji, dobór metod oraz umiejętność odczytu i interpretacji wyniku. Analiza samodzielnych prac studentów pozwala wskazać, że głównym powodem kłopotów ze studenckimi obserwacjami są: 1– brak umiejętności ich dokonywania, 2 – nieporadność w przedstawianiu ich wyników, spowodowana słabym opanowaniem języka, 3 – braki w wiedzy ogólnej.

In the teaching of geography in the secondary school a large emphasis was put on the ability of the tests solving, while teaching of observations was neglected. Therefore, a low level of the unassisted work, of the secondary schools students, was observed. The skill of obtaining information about the tourist attractions, landmarks and the tourism infrastructure is one of the goals in the teaching of geography of tourism. The skills should be practiced and used during the course of the geography of tourism. The exercises should focus on: 1) the goal of the observation, 2) the selection of the method, and 3) the appropriate interpretation of the results obtained. These stages cause problems also among the students of tourism. On the basis of difficulty posed for the students the reasons for that are as follows: 1– inability to perform the observation process, 2– awkwardness in presenting of the observation results, (often caused by low level of the native language), 3– gaps in the general knowledge. All Those negatively influence the effectiveness of the teaching of geography of tourism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies