Mass media portraits are key factors for a candidate running for local and regional elections, where low name recognition demands mass media coverage in order to build his “political brand.” Attribute agenda-setting effects are more usual in these circumstances where media focus on certain candidate aspects could play a key role in the social learning of political candidates. This paper focuses on the role of local media in setting the “political brand” of two main candidates during 2007 regional elections in Murcia (Spain) underlining either emotional aspects for a more “human” candidate or professional aspects, trying to see the relevance of media content analysis (print and broadcasting) on public opinion, by using a survey (N = 818) conducted during the campaign.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00