The continual growth in the importance of commercial media, as proven by its growing
share of the audience market, invites us to scrutinize the ways politics is mediated through these chan-
nels. One may assume that the very essence of commercial activity influences the ways and forms of
conducting political discourse by these media, and as a result influences the picture of politics. The
aim of the article is to point out the shift away from traditional forms of political debates as well as the
change in formula of covering political phenomena and events, and political processes by the media,
and the specifics of the convergence of television genres, in which politics is present. The article will
attempt a reconstruction of medial political reality, based on content analysis and the analysis of the
forms of political discourse in commercial television, particularly in news programs using “Fakty”,
broadcasted by TVN, as a case study.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00