This article provides a theoretical conceptualization of the role of public relations in society based on the “organic theory” of public relations and on Luhmann’s systems theory as well as on the concept of trust. In a postmodern, hypercomplex society, we claim that the main role of public
relations is to strengthen system interactions through the creation of trust among systems. To enhance, maintain and ensure trust, public relations practitioners must think, not only strategically, but “metastrategically,” beginning with a normative theory of society that is built on the foundation of existing social theory, e.g. Luhmann, but also on contemporary social theory that must be built within a framework of communication technology.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00