Two aspects of the psychology of agenda-setting are discussed, the social psychology of academic research and contemporary research extending our theoretical knowledge about the psychology of the agenda-setting process. To counter academic conservatism regarding new applications of agenda-setting theory, distinctions are made between concepts, domains and settings. A major trend in contemporary research on the psychology of agenda-setting is the explication of the theory’s basic concepts. Th is research includes the impact of incidental learning and the visual content in TV
news on fi rst-level and second-level agenda-setting effects, respectively, an expanded set of measures for the concept of need for orientation, and the consequences of agenda-setting eff ects for the formation of opinions and both priming and attribute priming of the aff ective dimension of opinions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00