Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The scope and limit for the development of corporate social responsibility in the Baltic States as a strategy of corporate communication

Tytuł:
The scope and limit for the development of corporate social responsibility in the Baltic States as a strategy of corporate communication
Autorzy:
Tampere, Kaja
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/471210.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Tematy:
corporate social responsibility (CSR)
corporate communication
Baltic States
consumers
stakeholders
opinion leaders
Źródło:
Central European Journal of Communication; 2013, 6, 2 (11); 293-305
1899-5101
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Corporate social responsibility (CSR) is a comparatively new term in the Baltic States’ business vocabulary. Th e value of the present study is the customer approach. Th e study examines stakeholders’ attitudes in Baltic States towards CSR activities of companies. Th e systematic examina- tion of the current state of CSR development from the perspective of corporate communication and consumers will benefi t the overall understanding of what the role and value of CSR is in the Baltic States. Th e study aims at defi ning the current point of CSR development with its characteristics, qual- ities, perspectives and tendencies. Th is would further enhance the understanding of future perspec- tives — scopes and limitations — for CSR development in the Baltic States. Th e empirical study uses a survey questionnaire as a research tool. Th e survey took place in the period of February–March 2010. Th e sample of the study is opinion elite (persons in society who comment on diff erent societal aspects in the media: opinion journalists, politicians, business leaders, 3rd sector leaders, expert associations, etc.) in the Baltic States. A study will give an insight into the present and future tendencies of the development of CSR. It will also give a perspective for corporate communication practitioners about CSR and how it works in a post-communist society, as a strategy for organizational communication and reputation building.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies