Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reconsidering contemporary public relations: theoretical engagement of practitioners in a communication society

Tytuł:
Reconsidering contemporary public relations: theoretical engagement of practitioners in a communication society
Autorzy:
Spatzier, Astrid
Signitzer, Benno
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/471131.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Tematy:
public relations theory
public relations practice
professional public relations
types of practitioners
image of public relations
Źródło:
Central European Journal of Communication; 2011, 4, 1(6); 33-47
1899-5101
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to demonstrate that theory-guided public relations practice is more likely to contribute to socially responsible behaviours by organizations than public relations approaches that are based solely on the emphasis on skills and the elaboration of “techniques,” and, to be frank, solely on the mythology of “best practice.” Consequently, theory-guided public relations may be better suited to bridge the gap between service for an organization and service for society. The article sets out with a short historical overview of the relationships between public relations theory and practice. It then goes on developing a methodological and empirical context designed to show connections between theory and practice. Furthermore, the paper highlights diff erent types of practitioners. Finally, a summary including prospects closes the article. Due to this, the following research question confirms these assumptions: how and why can theory-guided public relations contribute to socially responsible behaviours by practitioners?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies