Departing from the cultural studies semiotic approach, this chapter seeks to analytically review shifis in roles of media users given increasingly participation-oriented media tools. Drawing upon the re-interpretation of Stuart Hall’s seminal encoding/decoding model of communication, the author proposes a theoretical concept of internet meme perceived as multiparticipant popular online content combining modalities of traditional (vertical and culture industryoriginated) and new (horizontal and peer-reproduced) modalities of media production and consumption. Thre author problematizes this concept by recontextualizing several aspects of Hall’s theory: 1) theoretical appropriation of four stages of Hall’s “chain of discourse” (messages’ production, circulation, use, reproduction) to a new — highly converged — media environment; 2) ambiguous status of internet meme’s authorship; 3) new contexts for analyzing internet memes, including: online pop-culture modalities, different strategies of “old” and “new” culture industries, Intellectual Property Rights policies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00