The article analyses the changes in the Estonian television landscape between the years
1992 and 2007. The article states that, in the conditions of Estonian liberal policy (Knell, Srholec,
2007; Holmes et al., 2008), European Union media regulation and television stations’ economic con-
ditions, influenced by the size of the Estonian television market, led to the enforcement of the legis-
lation which was economically advantageous and protectionist towards commercial TV-stations
owned by international corporations. As a result, profit for private television companies was guaran-
teed but, at the same time, the value of the offered contents diminished. The Broadcasting Act amend-
ments from 2000–2001 were aimed to increase the promotion of Estonian culture and to guarantee
its better refl ection. In reality Acts’ impact was minor and private channels commercialized. As a re-
sult of these processes, the private television programmes aired today are equable and entertainment
dominates.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00