The aim of the article is to analyse the practice of EU structural funds projects’ publicity
in Lithuania, concentrating on the issue of the so called “paid articles,” used by many of the EU fund-
ed projects. It is considered to be a negative practice, since in this case a big part of the information on
EU funded projects is presented in a cost ineffective way. It might also reinforce the tendencies in the
media to expect companies or public institutions to pay for a publication instead of relying on ethical
relationships with public relations sources. The article attempts to show how the publicity measures of
EU structural funds projects have adapted to the existing practices and have reinforced them.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00