Public relations, marketing, reklama, lobbing, sponsoring, propaganda i agitacja – podobieństwa i różnice Public Relations, Marketing, Advertising, Lobbying, Sponsorship, Propaganda and Campaigning – Similarities and Differences
The article attempts to determine similarities and differences between various forms of social communication with special attention given to public relations. The author refers to the concepts of such handbook writers as: K. Wojcik, S. Black, and W. Furman, who tried to identify characteristic features of public relations, marketing, advertising, and publicity (campaigning). Various forms of social communication are discussed in praxiological and ethical context. From this perspective, public relations play the crucial role nowadays, however technological revolutions and tough (fierce) competition on the free market may cause far reaching unification of methods and techniques of social communication.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00