The author analyses the notion of lying, and defines a lie as a statement in disagreement with the speaker’s knowledge, spoken with the intent to be understood as the truth. The author considers various ways of lying and discusses lying in business, as well as a justification of its negative ethical evaluation due to a) self-seeking intent, and b) practical economic dysfunctionality. The evaluation is graduated with egoistic, aggressive, active, materialistic and hedonistic lies being morally the worst.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00